divendres, 22 de febrer del 2019

CAPÍTOL 185: LES SANTES RITES DE LIGURIA.

La regió de Liguria (color lila) és al nord-oest  d’Itàlia. És una de les regions més petites d’Itàlia.

GENOVA

És la capital. He trobat quatre Santes Rites:

Chiesa de la Consolazione: la vaig fotografiar aprofitant l’escala  d’un creuer pel Mediterrani. Aquí fou la primera vegada que vaig veure un gos a Missa.

La segona vegada fou a Yucay (Perú).

Cementiri Staglieno: en aquest famós cementiri hi vaig trobar dues Santes Rites iguals.

Parrocchia de San Teodoro: és una església que és molt a prop de l’estació marítima. La vaig trobar mentre esperàvem per embarcar al ferri que ens havia de portar a Barcelona. A Santa Rita li falta un dit de la mà esquerra.

Genova divideix el litoral de Liguria en dues parts: la Costa di Ponente, a l’oest, i la Costa di Levante a l’est. A la Costa di Ponente he trobat quatre Santes Rites:

VENTIMIGLIA

És a la frontera amb França. Aquesta Santa Rita és de  la  chiesa di Sant’Agostino.

BORDIGHERA

Anàrem de San Remo a Ventimiglia per la carretera de la costa i, a la turística ciutat de Bordighera, a la Chiesa Terra Santa, n’hi havia una altra.

SAVONA

És una de les ciutats més grans de la Costa de Ponent. Ens costà molt aparcar. L’home que vigilava l’aparcament havia viscut a Sabadell una temporada. Quan li vaig preguntar per on s’anava al centre històric va contestar que no valia res, i va afegir: “Barcelona si que és bonica”.

A la catedral vaig preguntar on era l’església de Santa Rita. Era a la Chiesa di Nostra Signora della Conzolazione o di Santa Rita

La capella és al fons a mà esquerra. A l’altar hi ha aquest magnífic quadre.

I al sostre, un mural.
________

La Costa di Levante és molt més bonica. Des de Genova a La Spezia vaig trobar sis Santes Rites.

RAPALLO

És una ciutat turística molt elegant. Ens havien dit que a la chiesa de San Francesco d’Assisi hi havia una Santa Rita, però era tancada. Era l’hora de dinar i al restaurant “Sapore di mare” vam menjar una focaccia, típica de la zona. Vam haver d’esperar al Lungomare que obrissin l’església.

Hi havia aquesta Santa Rita.

PORTOFINO

És un poblet de pescadors, amb les cases ficades dins  una cala natural.

Hi vam ser el dia 24 de setembre de 2002. Havien passat 30 anys des de la primera vegada i res no havia canviat.

A la chiesa di San Martino hi havia la seva Santa Rita agenollada.

SANTA MARGARITA LIGURE

També és una localitat turística. Al Duomo hi havia aquest quadre.

MONTEROSSO AL MARE

Dels cinc pobles de les Cinque TerreMonterosso al Mare és l’únic on es pot arribar amb facilitat amb el cotxe i, a més a més, s’hi pot aparcar.

Consta de dues parts  (el centre històric i el Lungomare) unides per un túnel excavat a la roca, que es pot veure al fons de la foto.

A l’altre costat del túnel hi ha el centre històric i a la Chiesa de San Giovanni Battista ens esperava aquesta Santa Rita.

LA SPEZIA

La Spezia és una ciutat naval i comercial sense cap interès turístic. La chiesa di Santa Rita, que tenia fitxada, era en un barri damunt de l’estació, de carrers estrets i costeruts de dues direccions. Quan vam arribar tocaven les dotze del migdia però ja havien tancat. Em vaig consolar fotografiant aquest magnífic mural que hi ha a la façana.

A l’Oficina de Informació ens van dir que a la chiesa de la Madonna della Salute de la plaça Brin també hi havia una Santa Rita. I aquesta era oberta.

A Liguria he trobat 14 Santes Rites.