divendres, 4 de novembre del 2011

CAPÍTOL XXIV. DEFINITIVAMENT SANTA RITA ÉS DEL BARÇA.

El dia 14 d’octubre vaig iniciar un ral·li de 4.000 km per les Espanyes  que va donar com a resultat  una excepcional collita de Santes Rites. Ja sumen  1.032 !!!, suposo que un rècord Guinness.
La primera estació va ser La Vilavella, un poble de la comarca de la Plana Baixa de Castelló situat a prop de Nul·les i Vall d’Uixó. Feia temps havia parlat amb el mossèn i em va confirmar que tenien una Santa Rita que jo havia localitzat per Internet.
Vaig arribar a les deu del matí. L’església està a la plaça de la Vila, on destaca a part de l’església la façana del Balneari, un edifici del segle XIX on tenen aigües miraculoses per l’aparell locomotor i respiratori que funcionen des del temps dels romans. És una placeta molt agradable.
Vaig entrar a l’església i no vaig trobar a Santa Rita. Li vaig preguntar a una dona que estava resant i em va dir que la capella de Santa Rita estava en obres i a la Santa se l’havien emportat. Com soc home previsor portava el mòbil del mossèn i em va dir que efectivament no estava a l’església. Quan vaig insistir em va dir que busqués al sagristà que sabia a la casa on estava. Em va donar com a pista el bar de jubilats que hi ha a la plaça de l’església.
Paco, el sagristà, parlava el valencià com tothom que vaig conèixer al poble. Va deixar el cafè amb llet a mitges per acompanyar-me a la casa on estava Santa Rita. Era al número 24 del carrer Sant Roc que començava a la plaça de la Vila. Vam trucar a la porta i no obrien. “Probablement no hi són” em va dir Paco.  Santa Rita obrirà la porta” li vaig contestar. No va ser Santa Rita, sinó l’Àlex Vicent qui la va obrir, un noi jove ben plantat  que ens va fer saber que havia d’anar a València però va ser molt amable i va retardar la sortida.
Vam entrar del carrer directament a un local i quan vaig veure el que tenia davant meu no m’ho podia creure. Era un  bar, les parets estaven plenes dels colors blaugranes, fotos de l’equip del Barça i d’altres signes i tot presidit per Santa Rita !!! era la seu de la Penya Barcelonista de La Vilavella.
Paco i Alex a la Penya Barcelonista amb Santa Rita al fons.


Santa Rita amb l’escut i equip del Barça.
Ceràmica dedicada a les tres Copes (temporada 2008-2009)


Aquí va l’explicació: El pare de l’Alex, Juanfran Vicent va ser el fundador de la Penya Barcelonista l’any 1998 i des de llavors la seu de la penya ha estat la gelateria de la seva propietat que és on actualment està Santa Rita.  L’any 2007 el fundador de la penya va morir sobtadament, però la seu ha continuat  al mateix lloc.  Aquí és on es troben els culés de La Vilavella per veure els partits del Barça. “Des de que tenim a Santa Rita a la nostra seu, el Barça ho guanya tot” em va dir l’Alex. L’actual president de la penya és Jose Miguel Monlleó i el vicepresident l’Àlex Vicent.

El fundador de la Penya (Juanfran Vicenç) té una fotografia a prop de Santa Rita.

         La imatge de Santa Rita és la clàssica.
I perquè Santa Rita està a la seu de la Penya Barcelonista ? Perquè la mare de l’Àlex (Maria Teresa Vera) forma part del grup de dones que organitzen la festa de Santa Rita al poble i quan van tenir de treure la imatge de l’església per culpa de les obres li va oferir casa seva perquè hi anés a viure.
El poble de La Vilavella té 3.357 habitants. La Penya Barcelonista té uns 350 socis, la del València uns 170 i la del Madrid uns 50. Bona gent els de La Vilavella, altrament anomenats vilavellers/vilavelleres.
L’Àlex va retardar la seva marxa a València i Paco el sagristà va deixar que es refredés el cafè amb llet al bar dels jubilats mentre vam estar una bona estona de xerrera gaudint del  moment i tenint de testimonis a Santa Rita i els colors del Barça.
El cartell anunciant la Trobada de les penyes barcelonistes de les comarques de Castelló.

L’Àlex em va explicar molt satisfet que el dia 2 d’abril d’enguany es va celebrar a La Vilavella la “XIII Trobada de penyes barcelonistes de les comarques de Castelló”. Van fer una festassa. Em va mostrar les fotos que tenien penjades a la paret. En representació del Barça hi va anar Jordi Cardoner, vicepresident de l’Àrea Social del Barça, i Sergi Rosell germà de l’actual president. També hi va acudir “l’Avi del Barça” (Joan Casals).


Detalls de la seu de la Penya Barcelonista de La Vilavella.

Més detalls.
A La Vilavella és molt freqüent el cognom Vicent. L’escriptor Manuel Vicent és fill del poble i molt amic del pare de l’Alex, que malgrat que portava el mateix cognom no eren parents, però s’apreciaven molt.
El calendari que hi havia penjat a la paret estava presidit per una foto  de Santa Rita. Una altra prova del barcelonisme de la Santa.


            Fins i tot al calendari hi havia Santa Rita.
Fa temps que vaig dient que Santa Rita és del Barça. La visita a La Vilavella és una prova més de la meva afirmació. Visca el Barça i Visca Catalunya !


La Santa Rita de La Vilavella.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada