dissabte, 13 de juny del 2015

CAPÍTOL 90: ALS EMIRATS ARABS NO TROBÀREM CAP SANTA RITA.

Hem trobat Santes Rites en països àrabs: a Egipte (capítol 36) i a Tunísia (capítol 40). L’any 2009 vam visitar, en un creuer, els Emirats Àrabs; férem porra.

Era el mes de Febrer i ens poguérem banyar com en ple estiu.

Els Emirats Àrabs són al sud-est d’Aràbia.

Limiten amb Oman al sud-est, amb el golf Pèrsic, al nord, i amb Aràbia Saudita a l’oest i al sud.

Consta de set emirats. Els més coneguts són Dubai i Abu Dhabi, que és la capital. Són els reis del petroli. A més dels Emirats, visitàrem Oman i Bahrain. Les visites als llocs on vam amarrar les férem pel nostre compte.

OMAN

Oman limita al nord-oest amb els Emirats Àrabs, a l’oest amb Aràbia Saudita i al sud-oest amb el Iemen. L’any 1970 el fill del sultà va fer un cop d’Estat amb l’ajut dels britànics i va enviar el pare, que era un tirà, a Londres. El nou sultà, Qaboos Ben Saïd Al-Saïd, va canviar el país, tant socialment com econòmica. L’any 2010, fou proclamat, d’entre 135 països de tot el món, el que més havia millorat durant els 40 anys precedents.

El vaixell va amarrar al port de Mutrah, a 3 km de Muscat, la capital.

La moneda d’Oman és el real oman (OMR), que valia 2 euros.

A Muscat visitàrem la Mesquita Sultà Qaboos, inaugurada l’any 2001, té 40.000 metres quadrats i pot allotjar fins a 20.000 fidels.

El Palau de Al Alam, on viu el sultà.

FUJAIRAH

És l’emirat més jove i més pobre, només ocupa l’1,5% de la superfície total dels Emirats. Quan hi vam estar, s’acabava de casar el príncep de Fujairah amb la princesa de Dubai i aquest fet els feia ser optimistes de cara el futur. És l’únic emirat al golf d’Oman, els altres són al golf Pèrsic.

El fort de Fujairah, construït el segle XVI pels portuguesos.

La petita mesquita de Al Badiyah, la més antiga de tots els Emirats.

ABU DHABI

L’emirat d’Abu Dhabi és el més gran i el més ric dels sets emirats, i representa quasi el 90% de la seva extensió. Els petrodòlars han convertit les tradicionals cases de fang en bancs, boutiques i moderns gratacels. És la capital dels Emirats Àrabs, la ciutat més pròspera del món; no és tan sofisticada com Dubai, però les inversions anuals són bilionàries.

La moneda d’Abu Dhabi és el dirham dels Emirats Àrabs (AED) i equival a 0,21 euros.

La Gran Mesquita, o Mesquita del Sheikh Zadey Bin Sultan Al Nahynan, o Mesquita Blanca, és una de les coses més impressionants que he vist mai. Lo millor del viatge. El famós Taj Majal es queda curt al seu costat. Es va inaugurar l’any 2007. Té una capacitat per a 40.000 persones i una extensió de dos mil metres quadrats. Va costar dos bilions de dirhams.

La vam visitar amb els nostres amics de Valls, Josefina i Joan Ramon.

Té quatre minarets, de 115 metres d’alçada, i 57 domos (cúpules),  decorats amb marbre blanc importat d’Itàlia. El terra del pati, de 17 mil metres quadrats, també és de marbre blanc.

El saló principal és impressionant.

La catifa és la més gran del món. Fa 5627 metres quadrats, pesa 46 tones, té 1200 teixits i 2000268 nusos.

Tot seguit visitàrem la Fundació cultural, seu d’exposicions, concerts, teatre, dansa i del Festival de Cinema dels Emirats.

Vista dels gratacels d’Abu Dhabi des de la Marina.

Vam pujar en un taxi, li vam preguntar al taxista si tenia taxímetre i va dir que no. Quan havíem pactat el preu i engegà el cotxe, va treure la petita catifa que tapava el taxímetre. Era un “catxondo”.

BAHRAIN

Bahrain és el país més petit del golf Pèrsic, consta de cinc illes i de diversos illots. És més tolerant i més liberal que els seus veïns.

La moneda és el dinar de Bahrain (BD); un BD equivalia a 2 euros.

A Manama, capital de Bahrain, vam visitar la mesquita Al-Fatih. És l’edifici més gran del país, però al costat de la d’Abu Dhabi és de fireta.

També visitàrem el Museu Nacional, molt interessant: els 7.000 anys d’història del país.

Al fort de Bahrain, construït pels portuguesos, hi ha el principal jaciment arqueològic del país.

Bahrain està unit a Aràbia Saudita per un pont de 25 quilòmetres. Anàrem pel pont fins la frontera i, des d’una torre, vam poder veure la cua de cotxes aturats que venien d’Aràbia Saudita a passar el cap de setmana a Bahrain, perquè és un país més tolerant i es pot beure alcohol als bars i restaurants, hi ha cabarets i d’altres llocs d’oci. A Aràbia són més estrictes.

DUBAI

Dubai és la perla dels Emirats Àrabs i la ciutat més important. Té 1.700.000 habitants. El 75,5% són homes i el 24,5% dones i, del total, el 85% són estrangers, la majoria dels quals són explotats en la construcció.  Només un 10% del producte interior brut deriva del petroli i la principal riquesa deriva de la indústria, de la zona franca del port i del turisme.

Dubai Mall és un gran Centre Comercial, als peus de la famosa torre Burj Dubai, que encara no s’havia inaugurat.

Als restaurants de la zona es podien menjar plats com aquests.

Gràcies a les habilitats del nostre amic Joan Ramon ens vam poder colar al famós Burj Al-Arab, hotel de set estrelles.

Vam voltar per tot l’hotel.

Vista des dels últims pisos de l’hotel Burj Al-Arab.

Vam sopar en un restaurant japonès de l’hotel, gaudint de la posta de sol damunt l’hotel  Atlantis the Palm, on havíem d’anar l’endemà.

L’endemà, a la coberta del vaixell hi havia una boira que no deixava veure res. Era la primera vegada que veia una tempesta de sorra.

Vam visitar l’altre hotel de set estrelles de Dubai, l’Atlantis the Palm. És al final de la urbanització The Palm (té forma de palmera); és una illa i s’hi arriba per un túnel sota l’aigua.

Una de les atraccions de l’hotel és la monumental peixera.

A Dubai vam deixar el vaixell que ens transportà pels països del golf Pèrsic.