diumenge, 11 de març del 2018

CAPÍTOL 157 : VIATGE AL VIETNAM (ANY 2017).

Després de 40 anys hem tornat al sud-est asiàtic per conèixer Vietnam i Cambodja. Aquesta vegada vaig buscar  Santa Rita en diverses esglésies i no la vaig trobar.
Dividiré el viatge en tres capítols: Vietnam del nord, del centre i del sud.

AEROPORT CHARLES DE GAULLE DE PARIS

Mentre esperàvem per embarcar a l’avió que ens portà  a Hanoi, Isabel es va posar al piano i vam acabar cantant “L’Estaca”.
_______

Vietnam és un país llarg i prim que limita al nord amb la Xina, a l’oest amb Laos i Cambodja i al sud i a l’est amb el mar de la Xina meridional i el golf de Tonkin. Actualment té 92 milions d’habitants.
Al nord, vam visitar Hanoi, la vall de Mai Chau, Ninh Binh, la badia de Halong i Bo Duong-Ninh Giang.
HANOI

És la capital del Vietnam i té 7,5 milions d’habitants. El que més em va impactar fou la circulació de les motos pels carrers. És un espectacle únic!

D’entrada vam anar al temple de la Literatura (Van Mieu), la primera universitat de Vietnam, fundada l’any 1070. A la foto, la porta de l'entrada.

A l’oest del Saló Thai Hoc hi ha el tambor gegant.

En un dels patis del temple hi havia aquesta concentració d’estudiants, asseguts en les típiques banquetes vietnamites.

Un cal·lígraf ens va fer una demostració de l’art de la cal·ligrafia, que encara es practica al Vietnam.

Entrada al Museu Ho Chi Minh.

Al costat del museu hi ha la pagoda de la Columna (Chua Mot Cot); és una de les icones d’Hanoi. Està construïda damunt un sol pilar de pedra.

El Mausoleu d’Ho Chi Minh era tancat per manteniment de l’embalsamament. Quan és obert, hi ha cues que no s’acaben mai.

El Parlament és davant del Mausoleu.

L’entrada al Museu Etnològic (Bao Tang Dan Toc Hoc) era ple de criatures.

A l’edifici del Museu Etnològic hi ha una exposició sobre els grups ètnics del país. Hi ha 54 ètnies diferents.

En els jardins del museu hi ha el teatre on fan l’espectacle de les marionetes d’aigua.

També hi ha cases de diferents ètnies, per exemple la tomba o casa fúnebre dels Giarai, envoltada d’unes figures de fusta que despertaven la curiositat dels nens.

Vam fer un passeig pels carrers del barri antic dalt d’un “ciclo-pousse”. Cada carrer pertany a un gremi diferent.

A Hanoi vam visitar tres esglésies catòliques, però no vam trobar cap Santa Rita. La més important, la catedral de Sant Josep.

A l’església de Sant Antoni hi havia aquest Sant Miquel al jardí. Al Vietnam hi ha tants sants al jardí com dins de l’església. També vam visitar l’església de la Verge Maria.

El llac de Hoan Kiem és al centre de la ciutat; és un lloc molt animat. Mentre el grup era al teatre de l’Òpera a veure un espectacle folklòric, nosaltres, després d’anar a les esglésies,  vam fer tota la volta al llac a peu.

LA VALL DE MAI CHAU

Camí de Mai Chau vam parar  a un establiment de la carretera on venien licors adobats amb animalots.

Aquesta és una típica casa del camp de Vietnam.

Dinàrem en un restaurant familiar al poblet de Pom Coong. El menjar a les ciutats és diferent.

Vam fer una caminada travessant els camps d’arròs  per conèixer els poblets de Mai Ha i Mai Hich.

Ens allotjàrem a l’hotel Mai Chau Ecolodge, en un paisatge espectacular.

I ens vam banyar a una banyera de bambú, cosa que no havíem fet mai.

NINH BINH

Entrada al temple Hoa Lu de la dinastia dels reis Dinh.

Passeig en barca de rems (curiosament pilotada amb els peus) a Trang An.

Entrada de l’hotel Emeralda Ninh Binh Resort. És una passada d’hotel!

Era l’hora d’anar a l’escola (de quatre en quatre).

BADIA DE HALONG

La badia de Halong és Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Navegar al costat dels illots i visitar les coves és una experiència màgica. A la foto, el nostre vaixell privat (Indochina Sails).

Vista panoràmica des de la muntanyeta (340 escales) de l’illa de Titop (dedicada al ex-mariscal Tito de Iugoslàvia).

Isabel fou l’única que es banyà a la platja de l’illa Titop.

Ens aixecàrem a les cinc del matí per veure sortir el sol...i no va sortir.

Alguns van aprofitar per assistir a una classe de Tai chi.

Vista des de l’entrada a la cova Hang Sung Sot. No estàvem sols.

Al final va sortir el sol.

BO DUONG-NINH GIANG

Vam anar al poble on van néixer  les marionetes d’aigua. Quan vam arribar ens trobàrem amb un enterrament, encapçalat pels músics, com es pot veure.

El teatre de les marionetes d’aigua.

Les marionetes en acció.

I des d’aquí vam anar a l’aeroport d’Hanoi per volar a Hué, al centre del Vietnam (proper capítol).